keskiviikko 15. tammikuuta 2014

Esittely

Minun nimeni on Helena Lipponen ja netin puolella minut tunnetaan parhaiten nimimerkillä Uru. Minua kutsutaan monesti myös Urumiksi, mikä on minun näkökulmastani hieman outoa, kun Urumi (vaikka minulle rakas onkin) en ole minä, vaan yritykseni. Vähän kuin joku kutsuisi minua lemmikkini nimellä...

Mutta se ei minua hirveämmin liikuta.

Olen Ginga-harrastaja vuosien takaa ja olen notkunut fandomissa mukana varmaan puoli elämääni. Rehellisesti sanoen en ole katsonut animeita yli vuoteen ja mikään Ginga-sarjoista ei ole se ehdoton supersuosikkini. Tosin on myönnettävä, että suomi-Weed ja Orion ovat kaksi aktiivisimmin seuraamiani sarjoja.

Vanhojen fanien joukossa olen keretiläinen, koska pidän Weedistä paljon enemmän kuin Hopeanuolesta. Takahashin kerrontatyyli on paljon vaikuttavampaa Weedin puolella kuin GNG:ssä joskin Takahashi on pehmentynyt mangakana vuosien saatossa - johon palanen myöhemmin.

Yksi suuri syy, miksi olen pysynyt aktiivisena Ginga-fanina, on fandom. Ginga on ainoa sarja, jolla on Suomessa aktiivinen, vuosia pystyssä pysynyt fanikunta. Naruto, Bleach, Dragon Ball, Star Wars, Harry Potter ja monet, monet muut fandomit ovat lopulta kaatuneet siihen, että sarjan fanit ovat kadonneet pikkuhiljaa ja jäljelle on jäänyt pieni joukko alkuperäisiä jäseniä, jotka lopulta hekin ovat kadonneet. Vaihtoehtoisesti porukkaa on, mutta mistään ei yksinkertaisesti osata keskustella. Gingan puolella keskustella osataan, mikä on välillä johtanut ilmiriitoihin jäsenten välillä, mutta (erittäin poikkeuksellisesti Internetin ihmemaassa) useat riidat on saatu sovittua ja elämä jatkunut.

Yritänkin itse nyt pysyä vastuuasemassani ja pitää fandomin hyvinvoivana ja elossa. Kaksoissolan foorumi toimii tässä minusta oikein näppärästi ja pidän myös erittäin paljon uudesta Galleriasta, joka sopii hyvin rennompaan kommentointiin ja toivottavasti houkuttelee myös uusia käyttäjiä.

Ylläpitäjänä ehkä isoimpana ongelmana koen sen, että minut nähdään monesti liian isona pomona. Olen fani ja minulla on mielipiteet sarjasta, minkä lisäksi rakastan foorumeilla notkumista, jonka lopputuloksena kirjoitan jatkuvasti romaaneita Gingasta. Tämän takia mielipiteeni otetaan monesti faktoina ja monesti ihmiset eivät uskalla sanoa, jos jokin asia häiritsee... Sekin on onneksi viime aikoina parantunut.

Tässä lienee kuitenkin riittävästä esittelyä minusta näin alkuun. Tervetuloa blogiini ja toivottavasti siitä löytyy sinua kiinnostavaa tarinointia.

3 kommenttia:

  1. Minulla on oma blogini. Se ei ole erityisen iso, mutta jotain 300 kävijää. Tämä on yksi hiennoimmista Ginga aiheisista blogeista. Itse asiassa toinen hiennoimmista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Puhuin siis oman blogini jälkeen tästä Kaksoissolan blogista.

      Poista
  2. Oho, kiitos isoista kehuista. Kyllähän se blogi ihan iso on, jos seuraajia on 300. Pitää yrittää pitää laatua yllä tässä omassa, jotta olen kehujen arvoinen. =)

    VastaaPoista